4.6.2014

Väliviikko ja mutinaa työjonosta

Paussi

Pidän ihan kurillani kevyen tauon mallinrakennuksesta, kiitos projektien Stuka- ja Mersu. Kulutan siis hetken aikaa esitelläkseni huhtikuun lopussa paisunutta työjonoani. Siispä kiitos Lassen, maakalustomallariminäni pysyy poissa mukavuusalueeltaan aikalailla monta kuukautta riippumatta siitä, missä järjestyksessä nämä neljä modernimpaa lentovekotinmallia otan työn alle.


Ilma-ase 1:72

Tuossa on siis kaksi kappaletta A-10 pahkasikoja, toinen jokasään [korjattu Lassen kommentin perusteella, anteeksi tyhmyyteni!] versiona. Samoin jostain menneiltä vuosikymmeniltä mukana on F-16 Falcon ja kutakuinkin naurettavan modernina roikaleena F-22 Raptor. Koska miinanpolkijain kannalta ilkeän epäreilu maasta ilmaan -lähestymistapa (samoin kuin epäreilu tuli ylipäätään) on tunnetusti lähellä sysimustaa sydäntäni, näitä neljää sopii kilpavarustella ilmasta maahan -asepaketin sisällöllä samassa skaalassa.

Eiköhän näistä jotain riemua saada irti, vaikkei missään ole telaketjuja tai muuta kivaa. Saatan silti ihan ilkeyttäni (tai ahdasmielisyyttäni) maalata joka ikisen näistä johonkin ihan muuhun kuin jenkkikaavioon. Mutta sitten siirtokuvat jäisivät käyttämättä ja olin vähän uhonnut, että saattaisin kokeilla niitä ensi kertaa varmaan yli puoleen elinikään.
Ehtiihän näitä miettiä, kunhan mutisen ääneen.

Lisäkuvat

Academy A-10A - nauroin tuolle aliotsikolle ihan ääneen

Hobby Boss N/AW A-10A

Hobby Boss F-16A

Hobby Boss F-22

Hasegawa Aircraft Weapons I: bombs & rocket launchers

2 kommenttia:

  1. Ei laivastoversio vaan jokasään versio (toisessa laskutelinekotelossa oli kärkikartiossa A-7 Corsairin tutka, perus-Pahkiksessa ei mitään). Mutta kuulemma jokasään kykyä ei tarvittu etenkään Euroopassa... (pelkääjästä olisi jälkiviisaasti ollut hyötyä myös koneelle 10+ vuotta myöhemmin sälytetyssä tulenjohtotehtävässä).

    Mm. kokeelliset JAWS-kaaviot 70-luvun lopulta (Joint Attack Weapons System) tarjoavat sangen psykedeelisiä vaihtoehtoja A-10:lle, jos väkisin haluaisi pysyä historiallisessa autenttisuudessa (mutta miksi? "mitä jos" omistaa!) Nämä maalattiin usein suoraan tunnusten yms. päälle, niin siirtokuvienkaan kanssa ei ole niin nuukaa, FS-värikartasta puhumattakaan (pahimmillaan käytiin rautakaupasta hakemassa vesiliukoista remonttimaalia näihin kokeiluihin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No simpura, autopilottini meni mönkään :D Kiitos korjauksesta!
      Maalikuvioita ehtii arpoa vielä kauan, kunhan aloitan jonkun noista...

      Poista