Suunnaton palkkilavetti
Kiivaan kuivasovittelun jälkeen liimasin lavetin vasemman puolipalkin kiinni viimeksi liimattuun etuosaan. Muistin myös kiinnittää viimeisen hammasratas-akselikombon korotuskoneistoon. Näiden palojen kiinnityspaikat eivät olleet turhan selvästi merkittyjä, joten vainoharhailin aika pitkään ennen liimaamista.
Lavetin pohjapuolelle, eteen ja taakse, tuli pari palaa, jotka auttoivat pitämään palkkilavettia muodossaan. Etualalla näkyi kolmella kääntöpyörällä varustettu osa ja takana taas ilmeisesti, hammastuksesta päätellen, jossain määrin sivuttain kallistettava käikäle.
Selvää edistystä
Terminologiani oli päässyt ruostumaan, joten suonette anteeksi. Kanuunan lavetin etupäähän asennettiin vielä kääntölevy, jonka päällä edelliskuvan pyörät kulkivat urissaan. Tämän avulla tykkiä suunnattiin sivusuunnassa. Lavetin takapään palikka ei saanut sen kummempia koristeita, ehkä sen kallistusmahdollisuus oli yksinkertaisesti vain sitä varten, että tuliaseman ei tarvinnut olla ihan biljardipöytämäisen tasainen vaan se sieti lieviä maastonmuotoja.
Pohjaa pitkin kulkevat pitkät tangot eivät ihan sopineet suoraan kiinni, jouduin vähän muokkaamaan niitä. Kuvassa oikeanpuoleista piti säätää enemmän kuin ensimmäistä tankoa. Seuraavaksi pääsisin rakentamaan tykin putkiosastoa itseään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti