24.2.2014

Siivet ja roikkuvia höpöhöpöpalasia

Siipien kasaanlyöntiä seurasi tietysti siipieen liimaaminen kiinni runkoon. Pyrstösiipien kanssa suurien ongelma oli niiden saaminen kutakuinkin vaakatasoon (en tietenkään muistanut kiinnittää tukipalikoita jo tuossa vaiheessa).




Tilpehööriä vaikka millä mitalla

Stukan siivissä on nippu eriskummallisia palikoita, eritoten nuo tipan muotoiset palikat ihmetyttävät, mutta väliäkö niiden nimillä on kunhan vaan menevät paikoilleen. Oikean siiven tikkua veikkaisin pitot-putkeksi, kun en muutakaan selitystä keksi. Päälaskutelineet kasasin erikseen ja liimasin niiden renkaat jumiin (ei tällä ole tarkoitus rullata pöydällä eestaas *köh*), jotta saan ne myöhemmin viilattua tasaisiksi seisonta-asentoa silmälläpitäen.



Tämän viikon ohjelma

Melkein ehdin käydä tykkien kimppuun, mutten kumminkaan. Ne ovat tällä hetkellä ainoat koneen pohjasta puuttuvat osat. Mietin vähän, että sekä tykit että kone sietäisi varmaan pohjamaalata erikseen, koska muuten jostain jää kuitenkin jotain oleellista puuttumaan tai sotken vääriä asioita väärään aikaan. Tykkien ripustimet varmaan voisin asentaa jo valmiiksi.

Toinen iso kysymysmerkki on ohjaamon kuomu. Kiinni vai auki? Tällä hetkellä aukinainen kiinnostaisi enemmän, mutta kumpaan tahansa päädynkin, oleellista on taas vaihteeksi maskaus. Avonaisessa sisätilat pitäisi suojata erikseen, mutta ehkä se olisi vaivan arvoista?

2 kommenttia:

  1. Kuomu kiinni Eri-Keeperillä, maskaus, maalaus, kuomu irti ja auki-asentoonkin Eri-Keeperillä liimatahrojen välttämiseksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valkoista liimaa minä meinasin joka tapauksessa käyttää lopulliseen liimaukseen *think* Ehkä tuo toimisi noinkin, pitänee kokeilla.

      Poista