27.4.2016

Projekti III/16

Fw-190 A-8

Toissavuonna saamani mallipari pääsi nyt hälyyttävän lyhyeksi käyneen jonon keulille. Kyseessä oli siis Focke-Wulf Fw-190 A-8, majuri Heinz Bärin merkinnöillä. Wikipedia tosin sanoo, että Bär kyllä lensi vuonna '44 JG 1:ssä Fw-190:llä, mutta A-7 -mallilla, vaan samapa tuo meille. Kenties wiki ei ole 100% oikeassa, mutta kuten sanottua, ei sillä ole tämän projektin skaalassa mitään merkitystä, eikä kukaan huomaisi alamallien 7 ja 8 eroa kuitenkaan.

En siis vielä päässyt maan pinnalle näistä lentävistä vekottimista. Tekosyy tälle oli se, että "pääsenpä niistä nyt vihdoin kerralla eroon".

Boksi

Sarjan oli valmistanut Academy. En nyt tähän hätään muistanut, olinko tehnyt montaakaan Academyn leimoilla koristeltua mallia, mutta en minä ollut näistä mitään järin ikävää ainakaan kuullut. Olin aika luottavainen, enkä odottanut minkäänlaista katastrofia.



Ohjeet

Koneen rakennusohjeet söivät yhden puolen lirpakkeesta. Tässä mentiin aikalailla samalla linjalla kuin edellisten neljän 1/72 lennokin kanssa. Siirtokuvia en katsellut sen kummemmin, enkä ollut aikeissa käyttää niitä a) lainkaan tai b) kuin paria. A-10A:n kuvista jäi sen verran paha maku suuhun.




Palat

Rakennuspalat olivat jaettuna neljään valurankaan. Olin näkevinäni ainakin parista vaihtoehtoisen osan. Vaihtoehdot olisivat aina jees.






VW tyyppi 82, Kübelwagen 


Dioraamahenkisiä varten paketissa tuli mukana myös korkkareista tuttu Kübelwagen. Olin vähän miettinyt, että olisi ihan hauskaa kyhätä nurtsille parkkeerattu Lepinkäinen ja sen viereen vauhdilla pysäytetty sotavolkkari. Mutta kun käpistelin palasia ja ohjetta, projektiassistenttini tuli viereen ihmettelemään. Hän kysyi kirkkain silmin "isi, saanko ton kyybelvaagenin kun se on valmis?". En suinkaan ruvennut hätistelemään intomielistä pois ja lupasin luopua Kübelwagenin hallinnasta ajan koittaessa :p

Palat ohjeineen

Kübelwagenin ohjeet mahtuivat yhdelle lirpakkeen puolelle, maalikuvioksi tarjottiin joko panssarinharmaata tai Dunkelgelbiä. Vaihtoehtoja oli niitäkin, esimerkiksi konepellin sai joko umpeen tai osittain läpinäkyväksi. Samoin kuomun saisi joko pitää pystyssä tai kiinnitaitettuna. Ei huonompi juttu taaskaan. Aivan naurettavan pienihän tästä tulisi, en varmaankaan saisi noita pienimpiä valoja kiinni ilman pinsettejä...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti