18.8.2021

Maybach HL 230 P 30 / maalaus

Perusmaalipohja

Moottorin oikeaan sävyynsä saattaminen alkoi sillä, että maalasin punaisen päälle moottorinharmaata (VMA 71048 Engine Grey). Ohje kaipasi mustanharmaata, mutta halusin silti varmistaa omaa selustaani mättämällä punaisen päälle ensin jotain muuta, jollei muuten niin siltä varalta, että mustanharmaani olisi päässyt ajan kanssa kuivumaan liikaa. 


Synkkyyttä

Maalasin kaikki lähes mustiksi tulevat osat käsin, luottaen ruiskulla ammutun moottorinharmaan suojaan. Tähän käytin mustanharmaata (VMA 71056 Black Grey). Pakoputket ja kapeammat tiesmitkälieputkilot jätin rauhaan. Sotkua välttääkseni pistin moottorin taas kuivumaan seuraavaa sessiota varten.

Puhtaan valmis moottori

Maalailuinnossani jätin (taas kerran) välikuvia napsimatta. Kolmannen moottorinmaalailuiltani käytin yksityiskohtien maalaamiseen, kun pääosa voimanlähteestä ei enempiä kaivannut.

Koneen päällä olevan ilmansuodattimen kannen maalasin kermanvalkoiseksi. En välittänyt tehdä siitä superpuhtaan ja koskemattoman näköistä, luonnotonta, vaan annoin maalipinnan jäädä tuommoiseksi. 

Pakoputket maalasin ruosteisiksi (VMA 71080 Rust), vaikka punaruskea olisi sopinut ainakin uudemman koneen kyseessäollesa ehkä paremmin. Moottorin etupäästä tuon ihmekeskiön ja takapuolelta tuplamagneetot (edelleen kuvien perusteella tulkittuina) teräksisiksi (VMA 71065 Steel). Viimeisenä nuo pari nesteputkea maalasin punaruskeiksi tankin moottoritilan sisätilojen mukaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti