25.7.2013

Sitä sun tätä

Nokkapyörän teline

Rätvelsin tuon toisen lisähärpäkkeen kiinni nokan laskutelineeseen. Tällä kertaa, sen sijaan, että olisin jättänyt koko vipstaakin silmämääräisesti tyystin oman onnensa nojaan liiman kuivuessa, asettelin kokonaisuuden paikoilleen ennen liimausta. Tietenkään koko vekotin ei ole vielä kiinni rungossa, ihan vaan maalausprosessia oletettavasti helpottaakseni. Voi olla, että taas vaihteeksi saan todeta olleeni ihan väärässä. Voi myös olla, että ideani oli vaihtelun vuoksi peräti nerokas.




Tötteröitä

Moottorisuuttimet maalasin ensin Vallejon Oily Steelillä ja niputin vasta sitten yhteen. Tämän järjestyksen valitsin luonnollisestikin välttääkseni aina yhtä ärsyttäviä (ja kameran armottomasti paljastamia) maalittomia laikkuja juuri ja juuri näköalueen laidoilla. Päälle vetäisin testimielessä Vallejon mustaa litkua ja pyyhin ylimääräiset pois. Nämäkin saavat odotella keskenään, että saan koneen rungon maalattua ja liitän ne vasta sitten muuhun koneeseen.



Tilpehööriä

Kauniiksi lopuksi pistin jättimäisen pitot-putken paikalleen. Yritin siivota palasta parhaani mukaan, mutta jotenkin tuosta jäi vähän sellainen jälkitunnelma, että oma reisiluunikin olisi sirompi koneen kyljessä. Jonkunlainen hinta on näköjään maksettava siitä, ettei ole scratchbuilderi rautaisella ammattitaidolla.
Lisäksi paikkansa löysivät koneen "niskasta" töröttävä vipstaaki, pitot-putken vierellä möllöttävä mokkula ja nokan lokinseivästyspeitsi. Viimeinen jopa näyttäisi olevan kutakuinkin suorassa, mutta sekin on vähän kolhon näköinen siivoiluyrityksistäni huolimatta.



Joko seuraavaksi riehutaan?

Luulen, että vastaukseni on vihdoinkin kyllä. Aseet voisivat olla seuraavana vuorossa, kun ehdin istahtaa mallini ääreen. Räkit niille on ainakin tehtävä, mutta luulen olevan parasta, että väkerrän aseisiin nähden sopivat palat sitten, kun ko. osat ovat kasassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti