14.12.2022

Projekti VII/22

Lego 10497

Yhtenä päivänä ruokakaupassa olimme jakautuneet loppuvaiheessa kahteen ryhmään, minä päädyin kassajonoon ensimmäisenä. Puoliskoni tuli projektiassistenttien kanssa vähän myöhemmin, näytti löytäneensä Galaxy Explorer -lootan, jonka perään olin haikaillut jo jonkun aikaa. "Etkös sä halunnut tämän vai viedäänkö takaisin?"

Loota

Ei tietenkään viety takaisin. Onneksi (vai epäonneksi) niillä ei ollut myös Leijonaritarien linnaa. Projektimutinoiden taloudessa puolisoni ja Projektiassistentti I eivät ollenkaan arvostaneet klassikkoavaruuslegojen lookkia vaan olivat sitä mieltä, että tämä oli ruma kuin perkele. Harhaoppiset.


Ohjeista

Pelkästään ohjekirjan kansi hykerrytti kun ihastelin avaruuslegojen logoa. Olin vastaansanomattoman selvästi otollisinta kohderyhmää, näistä minä tykkäsin eniten silloin kun avaruuslegot olivat voimissaan. Myönnetään, että minulla ei ollut ikinä tämän originaaliversiota, eikä serkuillanikaan joilta perin hyvän osan legokokoelmastani.

Jos 6929:stä eli Starfleet Voyageristakin tehtäisiin uusi versio, hankkisin sen silmää räpäyttämättä. Alkuperäinen minulla nimittäin oli ja se oli mahtava. Siinäkin oli aluksen takapäässä avattava tila, johon jemmattiin roippeita.

Tätä avaruusteeman aikajanaa ihastellessa mietin, että tulivatko nuo kaksiväriset takit ja värikkäät visiirit jo tuossa vaiheessa? Kai ne sitten tulivat. Minulla oli myös joskus 90-luvulla melkein täysi kokoelma Ice Planet -settejä, pari pikkuaskia taisi jäädä väliin.

Hervoton määrä palikoita taas

Pari iltaa tähän varmaan uppoaisi ihan helposti. Riippuen ihan siitä miten paljon Projektiassistentti II tai kissat haluaisivat olla auttavinaan.

Jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti