Perusmaalikuviota tarkempia detaljeja
Kuten olen useaan kertaan mouhottanut, tykkäsin paljaiden metalliosien maalaamisesta tummanharmaina metallimaalien sijasta. Jatkoin sitä tälläkin kertaa.
Teräspinnat
Stormcrow sai olkanivelensä, jotain jalkojen niveliä ja lasertykkinsä metallisävyisiksi. Samoin sörkin jokusen venttiiliaukon tummaksi ihan vain erottumista varten.
Viper sai samanlaisen fiilispohjaisen käsittelyn: laserröörit, ohjuslavetin etulevy sekä AMS-pulikka sekä niveliä ja vastaavia saivat maalautua harmaiksi. Mietin hetken, olisiko AMS:n tutkapönttö pitänyt maalata erilaisella vaaleanharmaalla tjsp, mutta tämä ei ollut nykyajan taistelupurtilo vaan tulevaisuuden ihmevehje. Maalaamatonta terästä siis, jotta komponentti erottuisi kivasti, vaikkei se teknisiltä ominaisuuksiltaan käynytkään järkeen.
Chippien tuunausta
Aloitin sävyttämään sinisiä korostuksia Mongrelissa pääsinisenä käyttämälläni neukkuvärillä (VMA 71318 AMT-7 Greyish Blue) mutta näiden kontrastiero oli jo selvempi eikä alkuperäinen ideani toiminut. Päätinkin sitten tehdä näistä kulumajälkiä ja jatkoin iskemien ja naarmujen lisäämistä kevyellä kädellä.
Kolmosväri muuttaisi noiden ulkonäköä huomattavasti.
Keltaiset
Salamasota-Galaksin tunnuksen ristikkäiset salamat maalasin molempien Omnien vasempiin sääriin, taas keltaokralla (VMA 71033 Yellow Ochre). Noista ei kovin hyvin erottunut, miten salamaiset ne nyt olivat ja miten olin siinä onnistunut, paljaalla silmällä vielä heikommin kuin näytölle levitettynä.
Stormcrown'n selkä ei kutsunut jostain syystä varoitusraitojakaan, mutta Viper taas tuntui paremmalta kohteelta. Osasyy oli hyppyraketeissa, joita Stormcrow:lla ei ollut ensimmäistäkään.
Ohjaamolasit
Lasiefektiä varten maalasin ohjaamolasit mustiksi. Tiesin, että keltaisista efekteistä tuli aina hankalia, mutta kuten näissä pitkissä keikoissa aina kävi, tänään maksettiin vuosikymmenenkin takaisista pikaisista valinnoista.
Taas tuli puoli tuntia lisää. Nyt laskurissa oli pyöreä 1h.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti