Raskasta rautaa
Kuskilla ja radistilla oli ilmiselvästi liikaa jalkatilaa ja liian vähän työkaluja. Pulman ratkaisu oli jo kulman takana!
Ohjauslaite
Toisin kuin viimeisen Indiana Jones -leffan tankkia, tätä veijaria ei ohjattu (pelkästään) ketjuja kammista jarruttelemalla, vaan ihan ratilla. L801-ohjauslaite oli yksinkertainen parin palan rakennelma, joka liimattiin kiinni isoon sylinterihässäkkään. Ratti ei näyttänyt turhan ergonomiselta näin täysin ulkopuolisen silmiin.
Vaihteistokompleksi
Ymmärrykseni mukaan tämä seuraava kokonaisuus koostui ensin rakennettavasta vaihteistosta (7-vaihteinen Zahnradfabrik AK 7-200) ja kulmikkaammasta vaihdelaatikosta (OG 40 12 16B Schaltgetriebe). Jatkossa tämä koko roska tulee kulkemaan, mitä todennäköisimmin, tittelillä "vaihteisto".
Radiolaitteisto koostui parista pienestä palikasta. Jokusen netistä kaivamani kuvan perusteella tuossa pitäisi tai sietäisi olla jonkunlainen (valkoiseksi maalattava) räkkiraami ympärillä. Äkkiäkös semmoisen styreenistä tekisi, jos voisi luottaa siihen, että katto mahtuisi vielä päälle. Tuo isompi boksi oli FuG 5, mutta en tunnistanut josko tuo pienempi oli jotain muuta - vai komentovaunun FuG 2. Nythän niitä lähdekirjoja olisi pitänyt löytyä kaapeista... Joka tapauksessa, vaihdelaatikon päälle ne asennettiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti