13.2.2012

Hidasta etenemistä

Viime päivien projektiteemana on ollut (edelleen) noiden erisorttisten renkaiden maalauksen loppuunsaattaminen. Nyt on kuulkaa hienot teräspinnat, kulumat ja kaikki! Tässä vaiheessa niille ei enää tehdä mitään vaan ne jäävät odottamaan rungon maalauksen valmistumista.

Tässä samalla olen lähinnä silpunnut noita helmakilkkeitä sellaisiksi, että ne sopivat paikalleen noiden tulevien PVäl-laatikoiden kanssa. Ennen pohjamaalin suihkuttelua turhaksijäävät kolot tulee toki kitata ja siistiä muut turhuudet rungon kyljistä ja kannelta.

Sitten pääsenkin pohjamaalaamaan vaunun runkoa ja tornia muine pikkuosineen. Pohjamaalaukseenkin menee varmaan muutama kierros, kun ylä- ja alapuolet tulee vetää - luonnollisesti - eri iteraatioilla. Hätäkö siinä, palikat lootan suojiin ja maalaamaan.

Puuttuva maalausboksi
Vaan muuttaessahan minä heitin pois vanhan kookkaan Dragonin Ju-88 A/4 -lootani, jonka olin sörkkinyt jonkunlaiseksi maalauslaatikoksi! Jos oikein muistan, ajattelin vielä, että onhan minulla kolme mallia laatikoineen odottamassa, kyllä niistä korvikkeen saa niin tätä vanhaa ei tarvitse kantaa huvin vuoksi mukakaupungista toiseen.

Enhän minä ole saanut aikaan uuden askaroimista. Se on siis edessä ennen kuin pääsen taas nauttimaan kompuran purinasta ja kynäruiskun suhinasta. Ehkä jo huomenna.

"Miksi tehdä tänään jotain, minkä voit lykätä huomiseenkin?"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti