15.4.2015

Yksityiskohtien maalaamisvaihe

Huokaus

GAU-8 Avengerin ulostulopään maalaamista ennen maskasin enempivähempi hetken mielijohteesta koneen nokasta ilmatankkausluukun. Saman minuutin sisällä maalasin (VMA 71065 Steel) sekä tykin putkiston että tuon luukkualueen parilla hassulla ruiskun suhauksella. Myöhemmin teippejä irroittaessani sain mitä suurimmaksi riemukseni huomata, että teippi vei mukanaan viipaleen tummaa maalia ja sain sitten korjata sen käsipelillä.




Pienet mutta oleelliset yksityiskohdat

Jos noiden nokan palojen lisäksi jokin piti muistaa, niin ylösvedettyjen päälaskutelineiden renkaat. Yleensä tapaan maalata ne grey-blackillä, mutta koska koko mallin päämaalipinta on niin synkkä, se ei ehkä olisi ollut tarpeeksi erottuva. Kontrastin takaamiseksi maalasin ne siis ihan tasamustalla (VMC 72051 Black). Renkaiden heikosti näkyvät keskiöt taas askarruttivat: pitäisikö niidenkin olla samaa tummaa väriä kuin muunkin koneen, vai olisivatko ne normaalin käytännön mukaan vaaleat? Jotenkin yksi ja sama sopisi koko vempaimen henkeen, mutta päätin väijyä noita viimeksi kehumiani referenssikuvia. Lopuksi päätin, että olkoot koko kone samassa harmaassa, vaaleat keskiöt kun paistaisivat inhasti silmään.




Mahdollisen litkuttelun kannalta ohjaamomaskiteipit ovat saaneet olla paikallaan. Ihan kaiken varalta, olisi nimittäin aika nuivaa pilata kuomu ihan vain omaa typeryyttään loppuvaiheessa.

Moottorit

Moottorien detaljointiin en osannut oikein ottaa kantaa. Mietin, että jos maalaisin lapaosat ensin mustalla ja sitten kuivaharjaisin niitä kevyesti metallivärillä ja suttaisin pakopäätä vähän tummemmalla. Takapään pienempien röörien sisäpinnat maalaisin varmaankin mustiksi. Kai niistä jotain tolkkua ottaisi vaikka varjoon tuppaavatkin aina jäämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti