Uusiksmen'
Ryhdyin sävyttämään moottorien suuttimia gunmetalilla kuivaharjaamalla, kun yllättäen muistin vilkaista uudelleen referenssikuvatuksiani.Naamiokuviointini jatkui mallissani ihan irtoröörien kiinnityspisteeseen asti (kuva 1), kun taas luonnossa tavatussa lentelijässä metallipinta/vast. jatkui aika paljon pidemmälle koneen yläpuolella (kuva 2). Simpura. Kai tämä oli jo sen sortin käpy, että se tuli fiksata?[LÄHDE] |
(c) Pavel Vanka [LÄHDE |
Vainoharhaista teippailua
Olin luottavainen siihen, että tämä olisi aika nopeasti kasassa. Nyt vain piti pitää huoli siitä, että kaikki ympäröivät alueet olivat todellakin hyvin suojattuja ennen maalausprosessin uudelleenaloittamista.Koneen yläpuolelta aloitin rajaamalla moottorien suojakalikoiden etupäästä linjaamalla yhden paneelirajan mukaan kohdan, jossa naamiokuvio katkesi. Sitten taistelin pitkittäiset teippipätkät muutamassa osassa kurvien takia rungon ja moottorisuojan taiteosaan, painelin ne tiukasti kiinni askarteluveitsen tylsällä puolella. Sivuvakaajien ja moottorien väliin jäänyt osa oli luonnollisesti vaikeampi kuin moottorien välinen osuus.
Pohjapuolelle tein maskaukset muuten samoin, mutta leikkelin pituussuuntaan pari teippisuikaletta tuomaan aiemmin mainitsemaani palapeliefektiä. Toisin kuin referenssikuvassa, en ollut maalaamassa tätä moottorien ja sinisen pohjan väliin jäävää kookkaahkoa pinta-alaa harmaaksi. Minusta se ei ollut oleellinen asia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti