4.11.2020

Vetoajoneuvo 1: ohjaamo

Yläpuolella

Pohjapuolen liimausten kuivuttua pyöräytin vekottimen tassuilleen. Kaipa tuosta ajoneuvo vielä saataisiin, vaikka tässä välissä tekele aika pöljältä näyttikin.

Tykinvetoauton alusta

Ryhdyin rakentamaan ohjaamoa aika ripeästi. Liimasin penkit, vaihdekepin ja ratin kiinni lattialaattaan ja mietin, olisiko tässä hyvä hetki pysähtyä maalaamaan sisätilat. Päätin, ettei ollut, koska tämä vehje oli täysin sisäyksityiskohdaton, aivan toisin kuin Grad, joten jos jättäisin katon liimaamatta kiinni, saisin kaiken ihan tarpeeksi helposti kelvollisen näköiseksi.

Liimasin siis ohjaamon seinäpalan kiinni lattiaan ja etumaskin siihen. Mielenkiintoisesti molemmat ajokit olisivat aika hyvin tuuletettuja, koska ainakaan minä en löytänyt laatikosta ensimmäistäkään läpinäkyvää muovinpalaa ikkunoiksi.

Ohjaamon alaosa pääosin kasattuna

Asensin ohjaamoammeen kiinni alustalavan etureunaan. Edelliskuvasta näkyi, miten etualalla oli pohjassa suurehko neliskanttinen reikä, jonka itu ei avautunut itselleni, kun ohjaamo-osa peitti sen kokonaan umpilattiallaan.

Ohjaamo-osa runkoon liimattuna

Kiinnittelin kaikki oleelliset lisäosat ovien etu- ja takapuolille. Ohjaamokokonaisuuden etukulmiin tuli palat, joihin oli tehty ovien saranat ja johon lisävalot asennettiin tässä vaiheessa. Sivupeilit eivät kuuluneet vielä ohjelmaan. Koesovitin kattopalan paikalleen, kun olin kiinnittänyt panssaroidut tuulilasinpyyhkijät paikoilleen.

Lasittomana tuo oli vähän hoopon näköinen, mutta minkäs teet. Kuvista paljastui vielä jokunen huonosti siivottu valuranganjämä, putsailin niitä myöhemmin.

Ohjaamon katto kuivasovituksessa

Ohjaamon katto kuivasovituksessa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti