25.8.2015

V

On taas merkkipaalurutinan aika, edellisestähän on jo kulunut kaksi vuotta. Tästä saadaan sitten arvottua kasaan 'mutinoitten tähänastinen elinaika: 5 vuotta. Olen itse asiassa aika hämmentynyt siitä, että olen saanut tämän pidettyä hengissä ja sisältömielessä ajan tasalla.


Viisi vuotta mutinaa

Tuoreimpien kahden vuoden projektisaldona on ollut kasa pelirutinaa, auto, Mentats-aski, yksi ainoa panssarivaunu, legoja, 'Mechivirittelyä, mieletön sukellusvene ja järkyttävä määrä lentokoneita. En ole näemmä ollut ihan oma itseni tai sitten olen vaan pyörinyt mukavuusalueeni ulkopuolella, mikä ei sekään ole väärin :)

Tässä on nippu linkkejä osaan viime kokoelman jälkeen valmistuneista projekteista:
[MiG-29 | Ju-87 | M-B A | Mentats | Panther G | U XXIII | N/AWA-10 | AT-AT | F-16A]

Valmista on tullut aika hyvin, mutta mitä on jäänyt kesken? Pygame-projektini on lojunut koskemattomana tämän vuoden helmikuusta asti, kun totesin, että sen skooppia on muutettava rajusti, jotta saisin sen joskus valmiiksi. En vain ole malttanut käydä poistamaan kaikkea tarpeettomaksi muuttuvaa vaan olen ennemmin pelaillut muiden pelejä alta pois.

Bloginkuvatuksen leiska on edelleen siinä tilassa, missä se oli alkusäätämisen jälkeen. Joku päivä joudun istahtamaan gimpin ääreen tai touhuamaan jotain noin ylipäätään. Faviconin tämä nyt ainakin kaipaisi ja laiskana haluan saman molempiin. Onneksi Projektimutinat ja Project mumblings voivat käyttää uskottavasti jotain PM-henkistä merkintää.

Tilastointia

Kirjoitushetkellä 'mutinoiden viestilista sanoo sisältävänsä 300 postausta. Näistä kaksi on luonnostilassa (tämä sekä paria kuvaa ja tekstikappaletta odottava), viisi on ajastettuna seuraaville keskiviikkokeskipäiville ja jo ulkona on 293 tekelettä. Olen edelleen onnistunut tuottamaan 'sisältöä' kerran viikkoon, oli sen laadusta mitä mieltä hyvänsä.

Tämän vuoden aikana olen tehnyt entistä enemmän niin, että olen työskennellyt tiiviisti ja jakanut rutinani ja kuvani osakokonaisuuksina eri postauksiin. Tällä olen saanut vältettyä kilometrin mittaiset superpostaukset ja olen voinut puskuroida asioita niin, että parin viikon tauko ei ole esimerkiksi haitannut mitään. Ja kun aina ei vaan ole napannut tai yksinkertaisesti ehtinyt tehdä mitään niin ei ole tarvinnut väkisinkään vääntää asiaa, jotta saisin tämän itse aiheuttamani "postaus viikossa"-minimin täytettyä.



Bloggerin statsien mukaan Projektimutinoita on luettu 8k+ kertaa, edelleen ilman mainostusta. Suosituimpia postauksia ovat olleet Model Expo -setit, Imperial X-Wing proto ja muuan BattleTech-postaus. Trendi on edelleen nouseva, enkä ymmärrä, miten ja miksi :p

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti