10.8.2011

Turkanen sentään

Pohjamaalailin ahkerastiviilaamiani palasia tuossa yhtenä iltapäivänä ja opinpa taas, ettei ihan viimeisiään vetelevällä spraypurkilla kannata yrittää tehdä väkisin mitään. Jämät eivät enää toimineet turhan hyvin ja jouduin siivoamaan pintoja jälkikäteen. Maali oli rojahtanut pintaan jotenkin epämääräisesti, eikä suinkaan niin tasaisena pintana kuin olisi ollut sopivaa.

Sain ilokseni huomata, että valtaosa saumoista oli juuri niin kuin pitääkin: piilossa. Pari saumanjämää vaati lisähiomista ja kittailua sekä tuoreempaa pohjamaalia, mutta aika pientä tuo jälkikorjailtava oli sekä pinta-alassa että lukumäärässä mitattuna.

Sen sijaan, että olisin marssinut ostamaan uutta pohjaspraytä, meinasin vihkiä kompurani käyttöön kevyellä gray primerin roiskimisoperaatiolla. Lukaisin ohjeet vielä kerran läpi, ruuvasin molemmat(!) adapterit paikoilleen ja ruiskun letkun koko komeuden jatkoksi. Virta päälle ja suhinaa ihmettelemään.
Vuotavat vähän ilmaa, perkeleet. Tilanne on kutakuinkin odotettu ja ohjeen mukaan jotain putkimiehen teippiä pitäisi kietaista sopiviin kohtiin. Siispä jossain välissä suunta rautakauppaan ja siellä kyselemään joko tuolla nimellä tai kierreteipiksi kutsuttuna. Jotain teflonhäsmäkkää se on olevinaan ja rakkaalla lapsella on välillä ihan liian monta nimeä.

Pika-apuna testattu maalarinteippi ei luonnollisestikaan auttanut tarpeeksi.

Tällä viikolla on ihan tarpeeksi kiire muutenkin, teippishoppailu saa siis luvan jäädä viimeisen lomaviikon huviksi. Onhan tässä aikaa, mutta silti harmittaa hippasen, kun en päässyt käyttämään uusinta leluani.

Maalasin jalat ja lantiopalat silti käsin niin kuin Marauderinkin kohdalla tein. Nuo kaipaavat vielä sekä litkuttelua että punaisen roiskintaa, jotta pääsen räpeltämään logojen sun muiden pariin käsivaralla.

Ohjaamon viereen tuleva antenni oli palikkana vähän ahdistavan näköinen, heitin tilalle juurikin näitä tilanteita varten hankitusta puolen euron tiesmikälie-harjasta yhden mustan karvan. Näyttää ihan antennilta 8) Samalla vaivalla porasin noiden oletettavasti konekiväärien piippuja esittävistä putkista suuaukot auki, näyttävät ehkä vähän vähemmän tökeröiltä. Niin ja näkeehän tuossa tuon keskeneräisen fikkarinkin, josta puuttuu suojalasi vielä ihan tyystin.

3.8.2011

Projekti 4/2011


Marauder ei saa olla kovin kauaa yksin, rupesin samantien väkertämään Warhammer IIC:n jotain varianttia, saa taas nähdä mikä tuostakin tulee. Tällä kerralla tiesin toki välttää osan typeryyksistä, jotka tein viime kierroksella. Pitäisi yleensäkin muistaa koheltaa vähemmän ja harkita enemmän... siis pitäisi.

Malli on vähäosainen eikä ohjetta ole pituudella pilattu. Kahteen rankaan jaettuja osia on nelisenkymmentä ja kokoamisaskeleitakin taisi olla peräti kuusi. Ei se mitään, kyllä siinäkin saa mokattua ihan yllin kyllin, jos oikein yrittää.


Aloitin taas kiltisti ihan alusta. Ensin kädet tykkeineen kasaan, putket meinasivat ruveta irvistelemään, joten pistin ne kevyeen teippipuristukseen - en olettanut, että pyykkipoikaratkaisu olisi ollut tarpeen näin kevyellä irvailulla. Mietin hetken, olisiko tuon SRM-6 -lavetin luukut pitänyt avata ja askarrella ohjuksien kärjet jostain, mutta meikäläisen työkaluilla luukut eivät olisi auenneet siististi. Enkä ollut ihan varma, olisinko saanut uudet askarreltua muovisuirosta, joten luukut saivat jäädä kiinni. Samalla rytinällä pistin reisiosat yhteen.


Olin hyvin, hyvin vähällä jatkaa rakentelua perusinnokkaana, mutta muistin sudenkuopan. Viimeksi osien saumat näkyivät röyhkeästi kun en tajunnut fiksata niitä ajoissa. Nyt siis jätin rakentelun ja annoin osien kuivua ihan rauhassa vähän aikaa. Palikoiden kuivuttua otin ja viilasin kaikki saumaosat niin tasaiseksi kuin pikkuviilallani kykenin. Samalla vimmalla silppusin torson selkäpuolelta tuon tyystin ylimääräisen D7-kohomerkinnän pois. Sen paikalle voisi maalata vaikka Klaanilogon tai jotain muuta Oleellista ja Tärkeää.


Silppuamisen makuun päästyäni iskin silmäni vasemman hartian fikkariin. Laurentius oli taannoin kehunut aukovansa omastaan tuon valetun linssin ja pistävänsä sisuskalut parempaan kuosiin. Idea oli ja on edelleen hyvä eli varastamisen arvoinen. Porailin nipun reikiä reunoja pitkin ja mätkin ylimääräisen palan hiiteen. Nyt pitää vielä keksiä, millaiset sisukset tuolle väännän. Oleellista on myös kehittää joku hyvä järjestys tuon maalaamiselle ja kasaamiselle, ettei tule pahempia korjattavia.

Eilisiltana rakensin sotakoneeni kintut loppuun ja viilailin uusimpien osien saumat kuntoon. Näin toimiessa mihinkään ei pitäisi jäädä ylimääräisiä rumia runtuja. Tuon ohjaamon "ilme" on kyllä aika psykoottinen "%D", mutta ehkä se näyttää rauhallisemmalta parin maalikerroksen jälkeen. Noin pieniin tuikkuihin minulla ei taida olla linssejä, tosin. Ehkä tästä kumminkin selvitään.




Ai niin, meinasin ihan unohtaa! Kävin viime viikolla Lelukaupassa pariinkin kertaan ja mukaan tarttui varustelukierteen tuorein taistelukärki, kompura kynäruiskuttelua helpottamaan. Nyt on hyvä 8)

28.7.2011

Marauder IIC- custom-variantti


Koetan pitää BT-rakennelmani wysiwyginä, joten jouduin vähän arpomaan tuon laitteen speksien kanssa. Ongelmana oli lähinnä, josko haluamani romu sopii oikeasti laitteen sisään vai ei. Aiemminhan olen höpissyt sekä käsiin nakatuista ERPPC:istä, MPLasereista sekä katolla kurkkivasta AutoCannonista (sen suuremmin välittämättä, onko kyseessä normaali AC vai Ultraversio, LBX:ksi en sitä ole koskaan miettinyt, joten se voidaan sivuuttaa suoraan. Niin ja ne Jump Jetit mainitsin ainakin viimeksi.

Näillä lähdettiin, lopputuloksena kustom-variantti Marauder II C:stä, mikään virallisemmista kun ei sopinut rakennettuun malliin. Jotain tällaista siitä sitten tuli lapulle:

Mass85 tons
Tech/EraClan / 3055
ConfigBiped 'Mech (Level 2)
Movement4 / 6 / 2
Internal structureEndo Steel (130pts)
Engine340 Fusion
Heat Sinks21 Double
ArmorFerro-Fibrous (221pts)
Weapons & Equipment

TypeLocHeatAmmo
ER PPCRA15-
Medium Pulse LaserRA4-
ER PPCLA15-
Medium Pulse LaserRA4-
Ultra AC/2CT145
CASE
Standard Jump JetRL
Standard Jump JetLL
Combat Heat43 (42)
Tonnit tulivat helposti täyteen mutta Critical Slotteja taisi jäädä kahdeksan tai yhdeksän yli. Viimeiset tonnitkin taisin kuluttaa UAC/2:n lisäammuksiin ihan vaan kaiken varalta. Toki UAC/5:kin olisi mahtunut, mutta jostain syystä /2 näytti kiehtovammalta. Ehkä se johtuu ihan silkasta kantomatkasta, näin tuo pelaa ehkä jotenkin noiden ER PPC:iden kanssa.
Lisäyksityiskohtana siirsin yhdet kaksinkertaiset HeatSinkit käsiin, yksi kummankin ER PPC:n taakse, niin kuin ne ovat mallissakin. Jetit eivät tosin sopineet torsoon joten jouduin alistumaan kohtalooni ja pudottamaan ne jalkoihin. Aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa.

Kiehtovaa, eikö totta? Tuolla voisi koettaa pelatakin joskus, selkääni minä saan aina oli alla mikä tölkki tahansa. Ehkä meikäläisen "hakkaa päälle"-pelityylissä olisi korjattavaa? Toisaalta, se tuntuu enemmän ClanLike-tyyliltä kuin varovainen ja varman päälle pelaava. Pääasia, että on mukavaa.


24.7.2011

Marauderin detaljointia

En sitten malttanut odottaa edellispostauksen julkaisua pidempään kun jatkoin jo logojen parissa. Galaksilogo oli jo paikallaan, joten muutama Klaanilogo ja vaunun numero piti ainakin saada sopimaan johonkin. Pienen käsissäpyörittelyn jälkeen päätin, että torson kylkiin tulee yksi per puoli ja vasempaan jalkaan yksi. Numero, joka sekin piti ensin vetää hatusta, tuli loppujen lopuksi oikeaan jalkaan ja sielläkin takaosaan.
Sakaratunnusta (mikä tahansa Sakarasta 1 Sakaraan 5) tai pilotin arvomerkkiä en taida ruveta sentään miettimään :)

Klaanilogon maalaaminen vapaalla kädellä oli toki huomattavasti helpompaa näin ison skaalan malliin kuin piskuisien peliminiatyyrien kylkiin. Luonnollisestikaan räpellykseni ei ole verrattavissa 1:1 oikeaan logoon mutta minusta se on ihan tarpeeksi selkeästi tunnistettavissa ja juuri siihen pyrin. Enkä minä taidottomana osaa piirtää tuota(kaan) yhtään missään skaalassa muutenkaan, joten tämähän menee ihan hyvin näinkin ;)

Oikea kylki

Pyrstö numeroineen

Vasen kylki

Nokkaosasto, linssitkin ovat paikoillaan

Testasin myös tuohon katolla majailevaan AC:hen Tamiyan Burnt Carbon -pigmenttiä. Kai se siihen sopii. Tässä vaiheessa jäljellä on lähinnä käsien lyöminen paikoilleen ja siinäpä se kutakuinkin sitten onkin. Saas vaan nähdä, maltanko tehdä sen loppuun ennen Warhammeriin siirtymistä...
Nerokkaasti valoa vasten kuvattuna taas, mutta ehkä tuo putken suuaukko näkyy jotenkin

21.7.2011

Uusi vihreämpi yritys

Maalata suhauttelin torson ja kädet uusiksi Vallejon saksalaisella vihreällä ja kokonaisuus näytti huomattavasti mukavammalta. Ehkä nuo ekstralevyt saattavat pistää jonkun silmään, mutteivät minun. Tästä jatketaan myös Warhammerin kanssa, kun siihen asti päästään.


Huomasin kynäruiskiessani, että tuo purkki-ilma tuppaa käyttäytymään kummallisesti käytön aikana ja mitä vähemmän pöntössä on ilmaa, sitä nopeammin niin käy. Ehkä tuo jäähtyy liikaa ja sen takia ruiskusta ei enää tule maalia ulos lainkaan. Uudella purnukalla saa maalailla ihan rauhassa, mutta näin loppuviidennekselleen ehtiessä ei saanut yhdellä rysäyksellä maalattua kuin 'Mechin toisen käden. Tämä taas johtaa ylimääräisiin taukoihin ja turhaan huolestumiseen siitä, saako mitäkin tehtyä.
Ratkaisu on siis jo viime syksynä mainittu kompressori.

Jos vaikka ennen kesäloman toista puolikasta...

Siinä samalla kun puljasin ylätorson kanssa, viimeistelin jalkojen maalauksen. Kuten Camospecsissä (ja aloituspostauksessani) sanotaan, jalkoihin ja pohkeisiin tulee roiskia punaista maalia kuin Steel Viperien verta konsanaan. Koetin tällä kertaa olla innostumatta liikaa tuon hurmeisen roiskeen kanssa.

Kun avainkomponentit olivat kuivuneet, siirryin vihdoin viimein räveltämään deltajien parissa. Minusta BattleMecheissä ja OmniMecheissä tulee olla cautionia (sitä mustakeltavinoraitaista varoitusmerkintää), muuten jotain oleellista puuttuu, eikä se ole hyväksi mallille tai sen rakentajalle. Ajattelin silti pitäytyä aisoissa ja valitsin muutaman paikan, johon caution-raita sopi ihan rungonmuotojenkin perusteella. Molempiin tykkipodeihin kaksi länttiä per puoli ja torson etu-ja takaosiin käsien kohdalle pienet raidat. Näin ne erottuvat mutteivät vie kaikkea huomiota.
Samalla vaivalla maalasin Vallejon Oily Steelillä kaikkien Jump Jet -suuttimiksi tulkitsemieni suuttimien osat, tykkien suuaukot ja takarungon härpäkkeen, jonka olen päättänyt laskea Heat Sinkiksi. Viimeksimainitun litkutan vielä jollain ruskealla, muut saavat olla niin kuin ovat. Kauniiksi lopuksi maalasin oman näkemykseni Omega-Galaksin logosta oikean jalan ulkosyrjään. Minusta se onnistui ihan mukavasti.



Tuolle nokan kilkkeelle pitää vielä keksiä jotain, kutsun sitä ohjaamon ikkunaksi vaikka onkin enemmän robottiosan muotoinen. Ehkä kiiltomustalla litkuttaminen tekee sen, mitä haen takaa? Muuten tässä ei ole kauheasti tekemistä jäljellä, pientä siistimistä ja loppujen logojen ja yksikkönumeroiden väkertäminen paikoilleen. Niin ja ne jalokiviefektit, mutta ne ovat todellakin vuorossa vasta kun kaikki maalattava on maalattu.

14.7.2011

Fiksailua - tai ainakin epätoivoista pelasteluyrittelyä

Tuossa kunnossa nuo rupiset ylätorson ja tykkipodien osat ovat. Ei kelpaa minulle, vaikka tietyssä mielessä tuon näköinen jälki voisi käydä PPC-boltin tai LLaserin hivelemästä lonkasta tai jostain. Löin sitten pienet läpyskät puolimillistä polystyreenilevyä päälle, olin vielä viilaillut reunoja hippasen kapeammiksi niin eivät ehkä törröttäisi liikaa.




Ei se ainakaan huonommalta näytä. Otin ja pohjamaalasin koko roskan sitten uusiksi, eihän tuota saa enää pelkällä normimaalauksella enää minkään näköiseksi... Eivätkä nuo lätyt minua haittaa, tekeleen kun ei ole tarkoituskaan olla kuin tehtaalta juuri marssinut ;) Jatkan tässä joku päivä Wehrmachtinvihreällä, jos se näyttäisi paremmalta. Sehän nähdään pian!

7.7.2011

Se aika lomien välissä alkoi taas

Lomareissu oli ja meni, avoppilamatkalla mukaan tarttui taas tuliaisia, kuten hyvältä matkalta pitääkin. Marauderin fiksaamiseen ja Warhammerin kanssa samojen ongelmien ehkäisemiseen setti Tamiya Puttya ja 0,5mm styreenilevyä. Testasin toki tuossa toissailtana, josko ruman kohdan päällelitkutus auttaisi. Ei auttanut.
Otan sitten ja pistän muutaman palikan kokonaan uusiksi, mitä muuta minä tuolle enää keksin? Ehkä läiskäisen pätkät muovia torson & tykkipodien arpia jemmailemaan. Kattoo ny, mutta niin kauan kun sää pysyy helteisenä ja kalenteri arjessa, en taida jaksaa spraymaalailla muutenkin jo kuumalla parvekkeella ilta-auringossa.

Uuttakin piti tietysti hommata, eihän tämä muuten ole kivaa. Yhdessä kaupassa silmiin iski Kugelblitz-malli, mutta halusin tukea suosikkilelukauppaani Gijónissa (Capua Hobby's) niin jätin väliin. Tässä aikojen saatossahan olen kyhännyt nyt erilaiset Tiikerin päävariantit, joten seuraavana vuorossa ovat Pantterit, ainakin Panther ja Jagdpanther, joka nyt päätyi TODO-jonon hännille.


Tämän hetken ideana on vetää kolmivärikamon päälle kevyt kenttäwhitewash, niin kuin vanhalle Leevillekin tein. Nyt ehkä vaan paremmin.
Toivossa on hyvä elää :P

29.6.2011

Cave Johnson tässä!

Tämän kääntämisessä suomeksi ei ole mitään järkeä, joten koettakaa kestää tämä loistava sitaatti. Nauroin sille ääneen, kun ensi kerran kuulin. Se ei taas yllättäne ketään, joka on joskus joutunut kuuntelemaan juttujani ;)

"When life gives you lemons, you gotta do lemonade, right?"
Cave Johnson, CEO Aperture Science Laboratories
"Alright, I've been thinking. When life gives you lemons, don't make lemonade - make life take the lemons back! Get mad! I don't want your damn lemons, what am I supposed to do with these? Demand to see life's manager. Make life rue the day it thought it could give Cave Johnson lemons. Do you know who I am? I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons. I'm going to to get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!"
© Chris "ammnra" Myles @ Flickr

Google löysi pari hienoa esimerkkiä aiheesta, jos vaikka nappaisi katsella/kuunnella aiheesta lisää:

Joku nero oli saanut jotain hienoa aikaan Minecraftissa ja se on aina oikein! Bravo!

22.6.2011

Naputinaputipumpum

Kaikensorttisen rakentelujorinan seassa on välillä ollut höpinöitä peleistäkin, vaikken minä ole se paras tyyppi moisista selittämään. Vaihtelu virkistää, joten kommentoin New Vegasia taas pitkästä aikaa. Lyhyesti, koska en muista suoralta kädeltä, mihin jäin viimeksi.

Housen kanssa puljatessani kävin koko kartan läpi ja tein aivan kaikki vastaantulevat lisätehtävät loppuun. Vähän nuivaa oli, että tasokatto tuli vastaan ihan naurettavan aikaisin. Olisi pitänyt hakea joku modi, jolla olisi saanut kymmenen, parikymmentä leveliä lisää auottavaksi. Ei sillä, että tuossa oli mitään ongelmia mutta on mukavaa kuulla se ka-ching! ääni kun kirstuun kilahtaa taas pari kokemuspistettä. Myöhäistä siitä nyt on tosin nurista.

Housen tehtävät menivät kutakuinkin samassa tavalla kuin Yes Manin kanssa työskennellessä, nyt vain olisi pitänyt käydä estämässä yksi salamurha, mutta koska ko. ryhmän jäsenet eivät enää suhtautuneet allekirjoittaneeseen järin suopeasti parin väärinymmärryksen takia, tehtävää ei voinut edes aloittaa. Hitot siitä, tylsä se jannu olisi kuitenkin ollut ;) Tuon lisäksi ainoa mainittava ero oli, että nyt tiesin lukea parit lehdet (+10 Speech, +10 Barter) ja tappelemisen sijasta puhuin legaatti Laniuksen ympäri, ihan vaihtelun vuoksi. NCR:n kenraalin henkivartijoineen pistin silti nippuun, koska se äijä kävi hermoille. En edes harkinnut neuvottelemista ja rauhanomaista lopetusta.

Jossain vaiheessa, kun kaikelta muulta ehdin, rupesin selvittelemään Legioonan kanssa työskentelyä. Koska peli oli edelleen aikalailla loppuvaiheessa, erisorttisia tehtäviä ei ollut kauhean paljon tarjolla, joten ei niitä ole mitään mieltä toistaa taas. Caesar-sedän päätä pääsin tosin roplaamaan, se hienompi ratkaisuvaihtoehto ei tosin auennut, koska medicine-skillini jäi yhden (1) pisteen päähän. No, ensi kerralla sitten. Nyt tosin pääsin harrastamaan salamurhausta. En keksinyt mitään ovelampaa kuin Vertibirdin pommittamisen (taas se Patriot's Cookbook pelasti +10 Explosives -bonuksellaan) mutta kaipa tuonkin voisi muutamalla tavalla suorittaa alta pois. Lopputaistelu oli mukava, nyt onnistuin myös näkemään Boomerien pommikoneen työn touhussa. Kauniiksi lopuksi sain pistää uhoavan kenraali Oliverin pois päiviltä. Oikein.

"Firestorm coming closer,
Napalm to the bone
"

Nyt on jäljellä enää NCR:n eduksi toimiminen ja se on kyllä ehdottomasti kaikkein vähiten mielenkiintoinen suunta koko tarinassa. Ne ovat jotenkin niin epämiellyttävää väkeä.



Menin myös hommaamaan Duke Nukem Foreverin, jonka alkua olen ehtinyt vähän ihmetellä. Muutaman tunnin ajan ainakin, mikään kiire kun ei ole ollut.


Alku on kokonaisuudessaan vähän erikoinen fps-pelille, muttei se minua mitenkään ihmeemmin häirinnyt. Hiippailua eestaas, ajelua pikkuautolla ja sitten vihdoin päästään präiskintään itseensä. Tähän mennessä olen päässyt Lady Killer -kasinolta ulos, koheltanut Vegasin Stripillä ja pudonnut Duke Domen kellariin. En minä tämän perusteella ainakaan kykene ymmärtämään, miksi puoli netillistä nörttejä on vetänyt käsittämättömät itkupotkuraivarit DNF:stä.

Okei, huumori on ihan älyttömän pöljää ("kakkaa, ahahaahahahaa!" tai "Hotelli Fellatio, kihihihi"-tasoa) ja Duken onelinerit parempia/pahempia kuin kultaisen 80-luvun toimintapläjäyksissä niin kuin pitääkin. Kukaan ei myöskään pakota keräilemään pökäleitä pöntöistä ja heittelemään niitä eestaas. Tai minua ei ainakaan pakotettu. Muuten kaikki oheispelleily menee kutakuinkin edellisosan malliin: valoja voi naksutella päälle/pois, flippereitä / ysipalloa / yksikätistä rosvoa voi pelata ja sitä rataa. Uuden jutun tekemisestä tai voittamisesta saa +1-+5 Egoa eli maxHealthia.
Ainoa tähän mennessä ärsytyskynnykseni ylittänyt juttu on naishahmojen raivostuttavuus (kaikki kolme vastaantullutta ovat olleet kirkuvia pissiksiä), ei niitä jaksaisi kuunnella. Niin ja tasot ovat putkia, siitä voi ja tulee toki aina valittaa.

Toiminta itsessään on vallan mukavaa: mörköjä tulee ja ne niitetään maahan. Osa niistä jää kauas ammuskelemaan, osa ui suoraan liiveihin ja osa varppailee ympäriinsä ja aiheuttaa paniikkia ilmestyttyään huomaamatta selän taa. Sopivasti lämää ottaneet jäävät tuokioksi maahan polvilleen, jolloin ne voi mieltäylentävästi käydä teloittamassa. Jostain kumman syystä (konsolit?) Duke jaksaa kantaa tasan kahta pyssykkää samaan aikaan, mutta onneksi putkipommit ja lasermiinat sentään menevät eri taskuihin. Ripper syö murkulansa loppuun surullisen nopeasti, mutta on se kyllä mukava laite siitäkin huolimatta.

Graafinen ulkoasu on minusta ihan sellainen kuin mitä nämä 3d-räiskinnät tuntuvat nykyään olevan muutenkin, ei se mitenkään ruma ole. Kaikensorttisia efektejä (motion blurit, fokukset ja mitä näitä on) on käytetty, valoefektit ja vesi näyttävät hienoilta ja suihkussa seisoskellessaan ruutuun tulee vesipisaroita, höyryävässä tunnelissa ryömiessä ruutu sumenee jne. Minä näin nämä jälkimmäiset efektit ekaa kertaa Metroid Primessä, entäs sitten? En ole vielä lukenut kommenttia, jossa tuota väitettyä rumuutta selitettäisiin vaikka esimerkeillä.

Ei, en minä todellakaan ymmärrä kaikkea sitä itkua ja porua mitä tästä on taas pidetty. Ehkä olen outo tai ehkä en vaan odottanut jotain ihan mahdotonta. Tähänastisten kokemuksieni perusteella DNF on aikalailla vanha kunnon räiskintäpeli.

16.6.2011

Tusssska ja ahdistussss

Tämän postauksen sisältö on vähäistä ja mitta (olevinaan) lyhyt. Helleaalto ja sen kaveriksi puskenut flunssa ei oikein innostanut näpertämään. Pääasiassa syy oli kyllä flunssan, se myönnettäköön, koska auringonpaisteessahan on kiva nyhrätä.

Hölmön näköiset saumat häiritsivät kovasti, koetin ensin viilailla niitä tykkipodeista, mutta ei siitä mitään tullut pikkuviilan kanssa. Seuraava looginen askel oli tietysti: Dremeli esiin ja suristamaan!
Lopputulos ei ihan ollut sitä mitä piti, mutta haitanneeko pieni rosoisuus sotakoneessa niin kauheasti? Eipä oikeastaan. Rupesin sitten maalailemaan pintoja (ylätorsossa pätkä, tykkipodit, jalat) uusiksi.

Nyt kun noita vihreitä elementtejä eli torsoa ja podeja katselee korjausmaalausyrityksen jälkeen niin tekee melkein mieli heittää koko osasto akkunasta ulos. Simpura. Ei minua nyt oikein hotsittaisi vetää uusiksi koko maalipintaa tai jotain... vaan saa nähdä, mitä tuo oikein vaatii.

On ehkä ihan hyvä juttu, että lompsahdan justkohta ensimmäiselle kesälomaosuudelleni ja voin jättää pari satunnaisempaa rutinaa automaattisesti postautumaan niin pysyypä tämäkin hengissä ilman turhaa stressailua.
Ei sillä, että minun olisi *pakko* postailla kerran viikkoon tai mitään :P